Om Banerne

Thisted Tennis- og Padelklub har 3 gode udendørs rød grus tennisbaner og 1 udendørs padelbane (etableret i 2021).
Gruset på tennisbaner er fremstillet af førsteklasses råstoffer (friskbrændte røde teglmursten og tegltagsten) i henhold til DIN18035, og har en lys rød farve uden skadelige stoffer.
Padelbanen er i kunstgræs.

Banereservation
Alle klubbens medlemmer kan spille på banerne, lige så meget man vil.
Inden man spiller på tennisbanerne, skal man reservere banen. Slåmuren kan man bare bruge, når den er ledig.
Der er også mulighed for “Pay & Play” på alle udendørsbaner.
Mere info
HER

Vinter Tennis
Tennis spilles indendørs i vintersæsonen. Se HER for mere information om vores indendørsbane.

Historie: Fødslen af Grusbane
  wikimedia.org

Den blev opfundet af de britiske brødre og tennis mestre, William og Ernest Renshaw i Cannes, Frankrig, i slutningen af det 19. århundrede. Dengang var Cannes virkelig populær blandt britiske turister, så brødrene besluttede at give tennis lektioner på græsbane. Men på grund af den varme sol, der brændte græsset, besluttede Renshaws brødrene til at ændre græsbane ved at sprede rødt pulver – de fik fra keramik producent i Vallauris, Sydfrankrig.
Med det, skabte den første tennis grusbane.